منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی

منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی, منابع ازمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی

منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی

منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی, منابع ازمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی

منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی,منابع ازمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی,منابع آزمون ارشد وزارت بهداشت,منابع کارشناسی ارشد علوم پزشکی,منابع آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت,منابع آزمون دکتری علوم پزشکی,منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی,منابع آزمون دکتری علوم پایه, منابع آزمون دکترا علوم پزشکی,منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم پایه,منابع آزمون دکتری وزرات بهداشت,منابع ازمون ارشد علوم پایه,
طبقه بندی موضوعی

ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت 1402 + رشته محل ها

زمان و نحوه ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت مشخص شد. ثبت نام این آزمون که برای تمام دوره های روزانه، شهریه پرداز، دانشگاه آزاد اسلامی و مجازی گروه های پزشکی می باشد، کاملا به صورت اینترنتی است.

داوطلبان برای  ثبت نام  آزمون ارشد وزارت بهداشت می توانند ضمن به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور مراجعه کنند و با دانلود دفترچه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، مفاد و شرایط ذکر شده را با دقت مطالعه کرده و فرم های مربوطه را تکمیل نمایندگفتنی است که سایر مراحل اعم از انتخاب رشته و اعلام نتایج نیز از طریق همین سایت انجام می شود. در این مقاله با روند تمامی فرایندهای آزمون آشنا می شویم.

به دلیل پر اهمیت بودن شرایط ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت و احتمال ایجاد تغییراتی در زمان اجرای هر کدام از مراحل بهتر است جدیدترین اطلاعیه ها را از سامانه سنجش امیرکبیرکسب کنید.

 

 

ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت

 فهرست محتوا 

زمان ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت

وزارت بهداشت با همکاری مرکز سنجش آموزش پزشکی، شرایطی را فراهم آورده است تا از بین دانشجویان مستعد و توانمند بخشی از نیروی انسانی این وزارت خانه تامین گردد.

متقاضان شرکت در این آزمون بایستی در صورت داشتن شرایط لازم، در زمان های مقرر نسبت به نام نویسی اقدام نمایند.

مرکز سنجش آموزش پزشکی یک نوبت را به عنوان اولین ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت اعلام می کند و دو نوبت دیگر را به عنوان زمان تمدید و ویرایش اعلام می کند.

زمان اصلی نام نویسی آزمون ارشد وزارت بهداشت اواخر دی ماه سال جاری است. البته این تاریخ می تواند به تعویق نیز بیفتد.

همچنین، سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی برای آن دسته از متقاضیانی که به هر دلیلی موفق به ثبت نام نشده بودند و یا فرم آن ها نیاز به اصلاحات خاصی داشت، اطلاعیه را مبنی بر فرصت مجدد اواسط اسفند ماه در نظر گرفته است.

البته تنها داوطلبانی می توانستند در برای ثبت نام یا ویرایش اقدام نمایند که موفق به ثبت نام نشده باشند، هزینه ویژه نام نویسی را پرداخت اما به دلیل اتمام زمان آن را تکمیل نکرده بودند و یا آن هایی که فرم شان نیازمند اصلاح یا تغییر است.

سال گذشته موعد ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت از 30 بهمن ماه آغاز شد. معمولا هر ساله زمان ثبت نام ثابت بوده و از اواخر بهمن ماه آغاز می شود. با این وجود مهلت مجدد ثبت نام آزمون وزارت ارشد وزارت بهداشت گاهی به اردیبهشت ماه و پیش از زمان برگزاری این آزمون نیز موکول می شود. قابل توجه است که این مهلت به هیچ وجه قابل تمدید نیست و دیگر فرصتی برای علاقه مندان جهت نام نویسی در آزمون سال جاری وجود ندارد. بنابراین، توصیه می شود که همواره در مهلت های تعیین شده، فریند های خواسته شده را انجام دهید.

 

شرایط عمومی ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت

برخی از شرایط در نظر گرفته شده برای شرکت در آزمون ارشد گروه های پزشکی بین تمامی داوطلبان و ادوار یکسان است که به قرار زیر می باشند.

داشتن سلامت روحی و جسمی جهت انجام فعالیت های مرتبط با رشته انتخابی

عدم اعتیاد به هر گونه مواد مخدر

معتقد بودن به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان درج شده در قانون اساسی

نداشتن هیچ گونه سوء پیشینه مخالفت با نظام جمهوری اسلامی ایران و پذیرش قانون اسای

عدم ارتباط با گروهک های ضد انقلاب

عدم سوء پیشینه های اخلاقی

 

دفترچه کنکور ارشد وزارت بهداشت 

 

شرایط عمومی ثبت نام در کنکور ارشد

شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت

علاوه بر شرایط عمومی ذکر شده، برخورداری از برخی از شرایط اختصاصی نیز دارای اهمیت بسیاری است.

برخورداری از مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری عمومی گروه پزشکی و مدارک بالاتر از آن که با رشته امتحانی مورد تقاضا تناسب داشته باشد.

دانشجویان بایستی مدرک خود را حدکثر تا تاریخ 31 شهریور اخذ کرده، در غیر این صورت مجاز به شرکت در آزمون نیستند. رشته های مرتبط با حوزه سلامت دانشگاه عمی کاربردی مورد تایید وزارت بهداشت نمی باشند.

چنانچه بعدا مشخص شود که در مدارک ارائه شده داوطلب در هنگام ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت تناقضی وجود دارد، حتی در صورت قبولی نیز در هر مرحله ایی از آزمون، قبولی وی کان لم یکن تلقی خواهد شد.

معدل کل کارشناسی متقاضیان نباید از 12 پایین تر باشد.

داوطلب نباید به طور همزمان در دوره های کارشناسی ارشد و یا مقاطع تحصیلی دیگر به تحصیل اشتغال داشته باشد. البته دوره های تحصیل همزمان غیر حضوری مانعی از این جهت ندارند.

آن دسته از دانشجویان مقطع ارشد که به هر دلیلی ادامه تحصیل منصرف یا محروم شده اند، چنانچه با دانشگاه تسویه حساب کرده باشند، می توانند مجددا در آزمون ورودی آزمون وزارت بهداشت ثبت نام نمایند.

اگر داوطلبی در هر کدام دوره های روزانه یا غیر روزانه یا شهریه پرداز آزمون سال جاری و یا بعد از آن پذیرفته شوند، قادر به شرکت در آزمون سال بعد نخواهند بود، و تفاوتی ندارد که ثبت نام نموده باشند یا خیر. بر این اساس، چنانچه پذیرفته شدگان سال گذشته در این آزمون شرکت کنند نه تنها قبولی آن ها لغو می شود بلکه با آن ها برخورد خواهد شد.

هیچ کدام از دانشجویان پذیرفته مقطع کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، بورس تحصیلی دریافت نمی کند.

متقاضیانی که شاغل می باشند، می بایست رضایت نامه کتبی و بدن قید و شرط محل کار خود را جهت ادامه تحصیل دریافت نموده و در صورت قبولی آن را تحویل دانشگاه مربوطه دهند.

تاثیر سوابق تحصیلی مقطع کارشناسی و قبل از آن 20 درصد می باشد.

اگر داوطلب از فارغ التحصیلان رشته های علوم پزشکی دارای تعهد خدمت باشد، تنها یک بار مجاز به شرکت در این آزمون می باشد. همچنین، در صورت قبولی و اتمام دوره ارشد باید طرح نیروی انسانی را انجام دهد.

 

ویرایش ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت /مدارک لازم برای ثبت نام آزمون ارشد بهداشت

همانطور که قبلا ذکر شد، ارائه مدارک جهت شرکت در آزمون وزارت بهداشت به صورت اینترنتی و از طریق سایت sanjeshp.ir می باشد. متقاضیان می بایست مدارک مربوطه را در زمان مقرر شده  ارائه می دادند.

 

انتشار دفترچه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

قابل توجه است که ارائه مدارک در صورت پذیرش نهایی باید به صورت حضوری به دانشگاه انجام شود. مدارک مربوط به سابقه کار، مدرک نظام وظیفه، اصل فرم های بومی مناطق بومی و غیره از این جمله هستند.

از این رو، توصیه می شود که حتما در هنگام وارد کردن دقت کافی را داشته باشید. سالم، خوانا و معتبر بودن مدارک نیز بسیار اهمیت دارد.

اسکن عکس داوطلب با انداز 400*300 پیکسل، حجم 20-100 کیلو بایت و فرمت jpg. عکس لزوما باید جدید و با کیفیت باشد.

بارگذاری اسکن صفحات شناسنامه

بارگذاری اسکن کارت ملی (از هر دو سمت آن)

بارگذاری اسکن فرم مربوط به مقطع تحصیلی (ویژه متقاضیانی سهمیه بومی مناطق محروم)

بارگذاری اسکن شناسنامه و کارت ملی همسر و والدین

بارگذاری مدارک نشان دهنده اقامت داوطلب در استان برای متقاضیان سهمیه بومی مناطق محروم

وارد کردن کد پیگیری 12 رقمی برای متقاضیان دارنده سهمیه رزمندگان یا ایثارگری

 

 

راهنمای تصویری ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت

برای نام نویسی در آزمون ارشد گروه های پزشکی طی کردن مراحل زیر ضروری است:

به سایت sanjeshp.ir مراجعه کنید و گزینه “ارشد” از منوی کارشناسی ارشد در صفحه اصلی انتخاب کنید.
 

 

 

ثبت نام آزمون وزارت بهداشت

روی منوی “ثبت نام جدید و پرداخت هزینه” کلیک کنید.

کد رهگیری را در کادر مربوطه وارد کنید و بر روی گزینه “مشاهده” فشار دهید.

 مدارک ثبت نام و منابع ارشد وزارت بهداشت 

 

کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

دکمه “پرداخت الکترونیکی” را انتخاب کنید و مبلغ خواسته شده را واریز اینترنتی کنید.

گزینه سبز رنگ “ادامه” بعد از مطالعه مطالب ذکر شده کلیک کنید.


ثبت نام آزمون ارشد از سایت سنجش

اطلاعات شخص خواسته شده را در کادرهای درج شده وارد کنید و سپس بر روی دکمه “ثبت اطلاعات و ادامه خرید اعتبار” کلیک کنید و سپس اطلاعات مربوط به کارت بانکی را ثبت کنید.
 

 

پرداخت هزینه آزمون ارشد وزارت بهداشت

به سایت بازگردید و کد ملی را جهت ورود به صفحه فرم تقاضانامه ثبت کنید.

 

 دفترچه ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت

همزمان با اعلام زمان ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت، سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی دفترچه های ثبت نام را جهت بارگذاری در اختیار داوطلبان عزیز قرار می دهد.

از آنجا که مهم ترین نکات مربوط به آزمون در این دفترچه ذکر شده است، توصیه می شود که مطالب مندرج در آن را با دقت هر چه تمام تر مطالعه فرمایید. همچنین در این دفترچه می توانید لیست رشته های مورد پذیرش آزمون وزارت بهداشت را مشاهده نمایید.

 

جهت مشاهده بهترین منابع کنکور ارشد وزارت بهداشت روی لینک کلیک کنید.

 

نکاتی در مورد ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت

همه رشته های شرکت کننده در آزمون ارشد گروه پزشکی به صورت تک مرحله ایی می باشد، به جز رشته مددکاری

متقاضیان می توانند در دو رشته امتحانی با دو زمان برگزاری متفاوت به شرط داشتن شرایط ذکر شده در دفترچه، شرکت کنند. اما انتخاب و شرکت در دور رشته از یک نوبت امکانپذیر نمی باشد.

شرکت در مجموعه امتحانی تجمیع که یک دفترچه سوال مشترک دارند، به شرط برخورداری از شرایط لازم بلامانع است.

قبل از اینکه هزینه ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت را پرداخت نمایید، در مورد رشته یا رشته های امتحانی انتخابی خود اطلاعات لازم را کسب نمایید. چرا که در صورت انصراف، مبلغ مورد نظر عودت داده نمی شود.

مرکز سنجش آموزش پزشکی هیچ گونه مسئولیتی در قبال اطلاعات اشتباه وارد شده ندارد و داوطلب خود باید در هنگام وارد کردن آن ها دقت کافی را داشته باشد.

تغییر رشته امتحانی و محل آزمون پس از ثبت نهایی در هیچ کدام از مراحل قبل و بعد از آزمون امکان پذیر نمی باشد.

خوب است بدانید که هزینه ثبت نام هر کدام از رشته های امتحانی افرادی که در  مهلت تمدید ثبت نام بیشتر است. لذا بهتر است در اولین فرصت اقدام به ثبت نام و دریافت دفترچه کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت کنید.

کارت ورود به جلسه ارشد وزارت بهداشت 

 

 

چه افرادی در کارشناسی ارشد وزارت بهداشت سهمیه دارند؟

کنکور کارشناسی ارشد توجه ویژه ای به افرادی مانند سهمیه رزمندگان و ایثارگران، سهمیه آزاد و سهمیه استعداد درخشان (با آزمون ورودی و بدون آزمون ورودی) دارد. به طوری که آنها با دریافت نمره حد نصاب قبولی می توانند  جزو  30 درصد  از پذیرفته شدگان کارشناسی ارشد باشند. مابقی ظرفیت دانشگاه ها نیز به افراد عادی بدون سهمیه تعلق می گیرد. حال در زیر در مورد  سهمیه رزمندگان، ایثارگران و استعداد درخشان در کنکور ارشد وزارت بهداشت بیشتر توضیح می دهیم.

 

سهمیه های کنکور ارشد وزارت بهداشت 

 ثبت نام آزمون ارشد رشته های مختلف

 

5 درصد از ظرفیت پذیرش دانشگاه ها به افراد زیر تعلق می گیرد:

جانبازان کم تر از 25 درصد، فرزند و همسر جانباز کم تر از 25 درصد (آنها باید 70 درصد نمره  حد نصاب علمی را در گزینش آزاد کسب کنند.)

همسر و فرزند رزمنده با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه (باید 70 درصد نمره علمی را در گزینش آزاد کسب کنند.)

 

سهمیه استعداد درخشان

داوطلبانی که قصد دارند از این سهمیه استفاده کنند باید در دفترچه آیین نامه تسهیلات ادامه تحصیل استعدادهای درخشان وزارت بهداشت را مطالعه کنند. سپس در صورت داشتن شرایط بتوانند از سهمیه استعداد درخشان استفاده کنند. حال اگر شما هر گونه سوالی در مورد آن ها داشته باشید می توانید با کارشناسان سنجش امیرکبیرصحبت کنید.

 

اهمیت مطالعه دقیق دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

اگر به دنبال جامع ترین و کامل ترین روش ثبت نام در کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۱ هستید، بهتر است دفترچه آن را به صورت کامل مطالعه کنید. زیرا در آن تبصره ها و شرایط خاصی را برای داوطلبان در نظر گرفته شده است. لذا اگر شما جزو اتباع خارجی هستید یا مشکلات خاصی دارید می توانید با خواندن کامل دفترچه ثبت نام ارشد کنکور وزارت بهداشت به سوالات خود جواب دهید. حال اگر به توضحیات بیشتری در این خصوص داشته باشید کارشناسان سنجش امیرکبیرمی توانند به شما کمک کنند.

 

 

 

خلاصه مطالب

در این مقاله تلاش کردیم تا ضمن توضیح تاریخ و نحوه ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت، اطلاع دیگر در این مورد را ارائه دهیمبا توجه به اینکه برای هر کدام از آزمون ها منابع خاصی نیاز است، مشاوران سنجش امیرکبیرمی توانند بهترین منابع درسی را در اختیار شما گذاشته و شما را از جدیدترین تغییرات مربوطه به تاریخ برگزاری و اعلام نتایج آگاه نمایند. برای این کار کافی است که  به سایت سنجش تکمیلی دات آی آر     www.sanjeshetakmili.ir مراجعه کرده و از  ساعت 9صبح الی 18 در تمامی روزهای هفته با  شماره 02144031690 بیست خط تماس بگیرید

 

سوالات متداول

1- ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1402 چه زمانی انجام می شود؟

هنوز زمان دقیق این فرآیند مشخص نیست، اما به محض اعلام، جزئیات از طریق همین مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

2- چگونه می توان نسبت به انجام ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1402 اقدام کرد؟

ثبت نام در این آزمون از طریق مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور به نشانی sanjeshp.ir انجام می شود.

3- آیا پذیرفته شدگان دانشگاه های غیر روزانه کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت سال 1401، می توانند در آزمون سال 1402 شرکت کنند؟

این دسته از داوطلبان به شرط انصراف از رشته تحصیلی خود تا زمان ثبت نام می توانند در آزمون دوره بعدی شرکت کنند.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۱۰/۱۸
منابع آزمون علوم پزشکی منابع آزمون وزارت بهداشت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی