منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی

منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی, منابع ازمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی

منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی

منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی, منابع ازمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی

منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی,منابع ازمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی,منابع آزمون ارشد وزارت بهداشت,منابع کارشناسی ارشد علوم پزشکی,منابع آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت,منابع آزمون دکتری علوم پزشکی,منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی,منابع آزمون دکتری علوم پایه, منابع آزمون دکترا علوم پزشکی,منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم پایه,منابع آزمون دکتری وزرات بهداشت,منابع ازمون ارشد علوم پایه,
طبقه بندی موضوعی

ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲

زمان ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت۱۴۰۲ از طریق سایت سنجش پزشکی کشور اعلام شده و از بهمن ماه سال جاری آغاز می گردد. سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد پزشکی به نشانی sanjeshp.ir می باشد و داوطلبان واجد شرایط ملزم به تکمیل فرم نام نویسی خود در این سامانه هستند.

 

مشاوره ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1402

تمامی مراحل برگزاری کنکور کارشناسی ارشد پزشکی بر عهده وزارتخانه بهداشت بوده و مراحل اجرایی آن از طریق سایت سنجش پزشکی کشور انجام می شود. علاقه مندان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته های پزشکی ۱۴۰۲ می بایست پس از اطلاع از زمان ثبت نام این آزمون از طریق همان سایت اقدام به نام نویسی نمایند.

 

زمان ثبت نام ارشد وزارت بهداشت 1402 بهمن ماه می باشد.

 

شرایط و مدارک لازم برای ثبت نام در رشته های کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1402 از طریق دفترچه ثبت نام این آزمون در موعد مقرر منتشر می شود و داوطلبان بر اساس نوع مدرک تحصیلی مقطع پیشین خود می توانند در فرآیند ثبت نام ارشد پزشکی نام نویسی نمایند. در این مقاله برای آشنایی بیشتر با زمان و نحوه ثبت نام در این مرحله، به بررسی تمامی جزئیات ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ می پردازیم.


زمان ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲

سازمان سنجش پزشکی کشور که تحت نظارت مستقیم وزارتخانه بهداشت می باشد هر ساله وظیفه برگزاری کنکور کارشناسی ارشد را بر عهده می گیرد. داوطلبانی که مقطع لیسانس خود را در یکی از دانشگاه های علوم پزشکی کشور گذرانده بودند و یا بر اساس اطلاعات مندرج در دفترچه ثبت نام این آزمون، دارای مدرک متجانس با رشته تحصیلی مورد نظر خود هستند، می توانند برای ثبت نام ارشد پزشکی ۱۴۰۲ اقدام نمایند.

 

سال گذشته زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت از 30 بهمن ماه آغاز شد. معمولا هر ساله زمان ثبت نام ثابت بوده و از اواخر بهمن ماه آغاز می شود. با این وجود مهلت مجدد ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت گاهی به اردیبهشت ماه و پیش از زمان برگزاری این آزمون نیز موکول می شود.

 

با توجه به روند ثبت نام سنوات گذشته و همچنین اطلاعیه سایت سنجش پزشکی کشور، زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت سال 1402 از بهمن ماه آغاز شود و تا چند روزی ادامه دارد. توجه داشته باشید که تمامی اطلاعات داوطلب باید به درستی وارد سایت شود تا از قبولی در مرحله آخر محروم نشود، بنابراین در صورتی که داوطلبان به هر یک از مراحل ثبت نامی خود شک کرده و دچار ابهام شده اند می توانند با مشاوران سنجش امیرکبیر تماس گرفته و اطلاعات خود را تصحیح نمایند.

 

زمان ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت 1402 از بهمن ماه آغاز می شود.

 

داوطلبانی که قصد ثبت نام در این فرآیند را دارند می توانند برای آشنایی بیشتر با جزئیات ثبت نام در آزمون ارشد پزشکی ۱۴۰۲ به مطالعه مقاله زیر بپردازند. تمامی اطلاعات لازم در خصوص نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت در این مقاله توضیح داده شده است.

 

دفترچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲

داوطلبان کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1402 از طریق مطالعه شرایط ذکر شده در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت به مطالعه شرایط ثبت نام در رشته های پرطرفداری مانند ثبت نام ارشد مامایی، پرستاری و سایر رشته های پرطرفدار پزشکی بپردازند.

 

متقاضیانی که از نظر موقعیت تحصیلی، نظام وظیفه، طرح نیروی انسانی و ... در وضعیت های مختلفی قرار دارند تنها در صورت داشتن شرایط لازم می توانند در آزمون ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ شرکت کنند.در ادامه به بررسی این شرایط پرداخته و قوانین ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت را توضیح می دهیم.

 

دارا بودن مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری عمومی گروه پزشکی و مدارک بالاتر متناسب با رشته امتحانی مورد نظر داوطلب، مهم ترین شرط شرکت در آزمون کارشناسی ارشد پزشکی 1402 می باشد.

 

مدارک فوق الذکر می بایست مورد تایید وزارت علوم یا وزارت بهداشت باشد.

 

دانشجویان سال آخر که متقاضی ثبت نام این آزمون می باشند لازم است گواهی مبنی بر فارغ التحصیلی تا تاریخ 31 شهریور ۱۴۰۲ را ارائه دهند.

 

عدم اشتغال به تحصیل هم زمان در دوره های کارشناسی ارشد و یا سایر مقاطع تحصیلی در همان دانشگاه و یا دانشگاه ها و موسسات آموزشی و تحقیقاتی دیگر.

 

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد به منظور شرکت در این آزمون باید تا اعلام نتایج کنکور ارشد پزشکی، در صورت قبولی انصراف قطعی دهند.

 

آن دسته از دانشجویان کارشناسی ارشد که از تحصیل محروم یا از ادامه تحصیل منصرف شده اند پس از تسویه حساب با دانشگاه محل تحصیل خود می توانند مجددا در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت شرکت نمایند.

 

دانشجویان محروم از تحصیل مجاز به شرکت در آزمون کارشناسی ارشد رشته قبلی خود نمی باشند.

 

داشتن حداقل دو سال سابقه کار بالینی با مدرک کارشناسی در بخش های بیمارستانی. (برای متقاضیان برخی رشته های مندرج در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت که نیاز به سابقه کار بالینی دارند) این داوطلبان تا تاریخ 31 شهریور ۱۴۰۲ باید دو سال سابقه بالینی را داشته باشند.

 

ثبت نام و ادامه تحصیل مشمولین قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان قبل از انجام خدمات مذکور بلامانع بوده و این داوطلبان مجاز به شرکت در آزمون می باشند.

 

موارد فوق تنها بخشی از شرایط ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ بود که داوطلبان برای اطلاعات بیش تر در خصوص سایر بندهای آن می توانند مقاله زیر را مطالعه نمایند.

 

شرایط ثبت نام  ارشد وزارت بهداشت 1402
 

نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ به صورت اینترنتی از طریق سایت sanjeshp.ir انجام شده و داوطلبان برای ثبت اطلاعات فردی و تحصیلی خود باید به سایت ارشد سنجش پزشکی به آدرس ذکر شده مراجعه نموده و پس از مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام، اقدام به نام نویسی نمایند.

 

متقاضیان توجه داشته باشند که پیش از ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت می بایست هزینه ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1402 را پرداخت نموده و کد رهگیری خود را برای نام نویسی وارد سامانه سنجش پزشکی نمایند.

 

با توجه به این که رشته های امتحانی کنکور ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ در قالب چهار گروه ارائه می شوند، متقاضیان می توانند با توجه به مدرک کارشناسی و یا بالاتر در دو رشته (یا مجموعه) امتحانی از دو گروه متفاوت شرکت نمایند که در این صورت باید هزینه ثبت نام ارشد پزشکی هر رشته را به صورت جداگانه پرداخت کنند.

 

پس از اتمام مراحل پرداخت، لینک آغاز ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت فعال شده و داوطلبان با کلیک بر روی گزینه مربوط می توانند فرم اینترنتی ثبت نام را تکمیل نمایند. لازم به ذکر است به منظور کاهش خطا و اشتباه در زمان ثبت نام، فرم پیش نویسی در انتهای دفترچه راهنمای این آزمون قرار داده می شود که به داوطلبان توصیه می کنیم قبل از هر چیز اطلاعات خود را در این فرم وارد نموده و با توجه به آن به تکمیل فرم اینترنتی بپردازند.

 

در پایان نیز یک کد رهگیری در اختیار داوطلبان قرار می گیرد که می بایست تا زمان اعلام نتایج کارشناسی ارشد پزشکی 1402 نزد خود نگه دارند. ارشد وزارت بهداشت فاقد رشته های شناور ارشد پزشکی بوده ولی تحت شرایط خاصی می توان برای ثبت نام در دو رشته اقدام نمود.

 

راهنمای تصویری ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1402

 

بدین منظور باید به سایت sanjeshp.ir مراجعه نموده و از منوی سمت راست گزینه کارشناسی ارشد و سپس ارشد را انتخاب نمایید. در صفحه باز شده روی لینک ثبت نام جدید و پرداخت هزینه آزمون کلیک کنید.

 

در ادامه می بایست گزینه ثبت نام جدید و پرداخت هزینه آزمون را انتخاب نمایید.

حال با وارد کردن کد ملی و انتخاب گزینه "مشاهده" به سامانه ثبت نام آزمون دسترسی خواهید یافت.

در ادامه بر روی لینک پرداخت الکترونیکی کلیک کنید.

در صفحه باز شده اطلاعات داده شده را مطالعه کرده و گزینه «ادامه» را کلیک کنید.

در این بخش اطلاعات شخصی خود را وارد نموده و گزینه ثبت اطلاعات و خرید کارت را کلیک کنید.

 

صفحه پرداخت هزینه کنکور ارشد وزارت بهداشت 1402 برای شما در این بخش باز می شود. اطلاعات کارت شتاب بانکی خود را وارد نموده و هزینه لازم را پرداخت نمایید. پس از این مرحله می توانید به صفحه ثبت نام مراجعه کرده و فرم خود را تکمیل نمایید.

 

 لینک ثبت نام ارشد بهداشت ۱۴۰۲ به محض فعال شدن در اینجا قرار می گیرد.

داوطلبانی که به هر دلیلی اطلاعات اشتباه وارد سایت ثبت نامی ارشد وزارت بهداشت 1402 کرده اند، می توانند از طریق مطالعه مقاله زیر برای ویرایش اطلاعات اقدام نمایند.

 

ویرایش  کنکور ارشد وزارت بهداشت

رشته های امتحانی و مدارک مورد پذیرش کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲

در کنکور کارشناسی ارشد پزشکی شرط تجانس رشته وجود دارد. یعنی داوطلبان در صورتی می توانند در یکی از رشته های کنکور ارشد وزارت بهداشت ادامه تحصیل دهند که دارای مدرک متجانس رشته مورد نظر خود از مقطع تحصیلی قبلی باشند. به عبارت دیگر متقاضیان برای ثبت نام در رشته های ارشد پزشکی 1402 مورد علاقه خود باید مدرک متناسب با همان رشته را داشته باشند که مرکز سنجش پزشکی لیست مربوط به آن را در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ منتشر خواهد کرد.

 

مطالعه دقیق و بررسی این لیست از اهمیت بالایی برخوردار بوده و داوطلبانی که طبق مدارک مورد پذیرش اعلام شده نسبت به انتخاب رشته امتحانی و ثبت نام در آزمون اقدام نکنند در هر مرحله از روند آزمون اعم از بررسی مدرک، اعلام نتایج، پذیرش و دوره تحصیل که باشند از روند سنجش حذف و از ادامه تحصیل محروم خواهند شد.

 

ردیف

رشته

توضیحات برای سال 1402

1

 آموزش هوشبری

منوط به تمدید مجوز گسترش

2

تکنولوژی گردش خون

بر اساس مصوبه شواری عالی برنامه ریزی علوم پزشکی ارائه دو سال سابقه کار بالینی با مدرک کارشناسی الزامی است

3

مددکاری اجتماعی

 قبولی نهایی داوطلبان شرکت کننده بر اساس نتایج آزمون کتبی و مصاحبه اعلام خواهد شد

4

آموزش پزشکی 

در این رشته ها که به صورت مجموعه ارائه شده داوطلبان در صورتی که از نظر مدارک مورد پذیرش منعی نداشته باشند می توانند در کل آزمون رشته های هر مجموعه شرکت کنند. برای هر مجموعه یک دفترچه سوال متشکل از مواد درسی اعلام شده با ضرایب مورد نظر هر رشته در نظر گرفته می شود

5

یادگیری الکترونیکی در علوم پزشکی

6

تکنولوژی آموزشی در علوم پزشکی

7

پرستاری مراقبت های ویژه نوزادان

ارائه دو سال سابقه کار بالینی با مدرک کارشناسی الزامی است

8

پرستاری اورژانس

 ارائه دو سال سابقه کار بالینی با مدرک کارشناسی الزامی است

9

پرستاری مراقبت های ویژه

ارائه دو سال سابقه کار بالینی با مدرک کارشناسی الزامی است

10

مدیریت پرستاری

 ارائه دو سال سابقه کار بالینی با مدرک کارشناسی الزامی است

11

مجموعه علوم تغذیه (علوم تغذیه. علوم تغذیه در بحران و حوادث غیرمترقبه. علوم بهداشتی در تغذیه. تغذیه بالینی. تغذیه ورزشی)

به پذیرفته شدگان ورودی سال تحصیلی (۱۳۹۹-۱۴۰۰) و به بعد که دارای مدرک کارشناسی رشته هایی غیر از علوم تغذیه هستند، شماره نظام پزشکی و پرونده کار داده نخواهد شد. برای کسب اطلاعات به سازمان نظام پزشکی مراجعه شود.


 

کارشناسان سنجش امیرکبیر نیز در طول فرایند ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ همراه داوطلبان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی به سوالات متقاضیان پاسخ می دهند.

 

منابع کنکور ارشد وزارت بهداشت 1402

سوالات متداول

1- ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1402 در چه سایتی انجام می شود؟

*متقاضیان تحصیل در رشته محل های کارشناسی ارشد پزشکی به منظور اعلام علاقه مندی خود باید به سایت مرکز سنجش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir مراجعه کنند که لینک آن در متن مقاله قرار داده شده است.


2- در کنکور کارشناسی ارشد پزشکی انتخاب رشته امتحانی بر چه اساسی صورت می گیرد؟

* در این آزمون شرط تجانس رشته وجود نداشته و داوطلبان بر اساس مدرک کارشناسی خود نسبت به انتخاب رشته امتحانی اقدام می کنند که برای اطلاع از جزئیات بیشتر می توانید متن مقاله را مطالعه کنید. 


3- دانشجویان سال آخر کارشناسی مجاز به ثبت نام آزمون ارشد پزشکی می باشند؟

* این داوطلبان به شرط فارغ التحصیلی تا 31 شهریور سال جاری مجاز به ثبت نام در این آزمون می باشند که سایر شرایط آن در متن مقاله شرح داده شده است.

 

خلاصه مطالب

در این مقاله تلاش کردیم تا ضمن توضیح تاریخ و نحوه ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت، اطلاع دیگر در این مورد را ارائه دهیمبا توجه به اینکه برای هر کدام از آزمون ها منابع خاصی نیاز است، مشاوران سنجش امیرکبیرمی توانند بهترین منابع درسی را در اختیار شما گذاشته و شما را از جدیدترین تغییرات مربوطه به تاریخ برگزاری و اعلام نتایج آگاه نمایند. برای این کار کافی است که  به سایت سنجش تکمیلی دات آی آر     www.sanjeshetakmili.ir   مراجعه کرده و از  ساعت 9صبح الی 18 در تمامی روزهای هفته با  شماره 02144031690 بیست خط تماس بگیرید

 

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

ثبت نام ارشد وزارت بهداشت

زمان کنکور کارشناسی ارشد علوم پزشکی

تاریخ آزمون ارشد وزارت بهداشت

ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت

زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

زمان آزمون ارشد وزارت بهداشت

زمان ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۱۰/۱۸
منابع آزمون علوم پزشکی منابع آزمون وزارت بهداشت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی