منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی

منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی, منابع ازمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی

منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی

منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی, منابع ازمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی

منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی,منابع ازمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی,منابع آزمون ارشد وزارت بهداشت,منابع کارشناسی ارشد علوم پزشکی,منابع آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت,منابع آزمون دکتری علوم پزشکی,منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی,منابع آزمون دکتری علوم پایه, منابع آزمون دکترا علوم پزشکی,منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم پایه,منابع آزمون دکتری وزرات بهداشت,منابع ازمون ارشد علوم پایه,
طبقه بندی موضوعی

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت از طریق سایت sanjeshp.ir انجام می شود و ویژه افرادی است که قصد ادامه تحصیل در یکی از رشته های پزشکی و یا پیراپزشکی کشور را دارند. زمان ثبت نام ارشد پزشکی در بهمن ماه می باشد و در صورت نیاز پیش از برگزاری آزمون نیز فرصت مجددی برای ثبت نام در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

 

برای مشاوره ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

همانطور که می دانید تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد از طریق دو وزارتخانه علوم و بهداشت امکان پذیر است. آن دسته از داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در رشته های پزشکی را دارند تنها از طریق وزارت بهداشت می توانند، اقدام نمایند. بنابراین داوطلبانی که دارای مدرک متجانس با یکی از رشته های کارشناسی ارشد وزارت بهداشت هستند و قصد ادامه تحصیل در این وزارتخانه را دارند، می توانند برای ثبت نام به سایت سنجش پزشکی کشور مراجعه نمایند.

 

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت سال 1402 در بهمن ماه می باشد.

 داوطلبانی که در کنکور ارشد پزشکی ثبت نام می کنند، امکان ادامه تحصیل در دانشگاه های علوم پزشکی کشور به صورت رایگان و همچنین دانشگاه های شهریه پرداز از جمله آزاد را خواهند داشت. با توجه به این که مهلت ثبت نام ارشد وزارت بهداشت معمولا محدود بوده و برای نام نویسی در آن نیاز به تهیه مدارک و اطلاعات خاصی است، در ادامه مقاله قصد داریم اطلاعات جامعی در خصوص زمان و نحوه ثبت نام در کارشناسی ارشد وزارت بهداشت سال جاری بپردازیم.

 

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

جدول رشته های ثبت نامی ارشد وزارت بهداشت هر ساله از طریق سایت سنجش پزشکی کشور در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. داوطلبان پس از اطلاع دقیق از زمان ثبت نام ارشد پزشکی و مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام می توانند برای ثبت نام در سایت سنجش پزشکی کشور اقدام کنند.

 

معمولا بازه زمانی ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت از اواخر بهمن هر سال آغاز می شود و تا یک هفته ادامه دارد. به طور مثال سال گذشته زمان ثبت نام در کنکور ارشد پزشکی از 30 بهمن آغاز شد. با استناد به این موضوع و همچنین جدیدترین اطلاعیه سایت سنجش پزشکی، زمان ثبت نام ارشد پزشکی سال جاری از بهمن ماه آغاز می شود و اطلاعیه های آن از آخر دی ماه در دسترس داوطلبان قرار می گیرد.

 

تمامی متقاضیان اجازه ثبت نام در یکی از رشته های متجانس با مدرک خود در چهار مجموعه وزارت بهداشت را دارند و علاوه بر آن می توانند بر اساس شرایط خاصی در رشته های شناور ارشد بهداشت نیز که همان مجموعه دوم این آزمون می باشد، شرکت کنند.

 

زمان ثبت نام ارشد پزشکی سال 1402 از بهمن ماه آغاز می شود.

 

پس از انتخاب رشته مورد علاقه و پرداخت هزینه ثبت نام ارشد پزشکی می بایست وارد سامانه ثبت نام کارشناسی ارشد رشته های پزشکی شده و فرم مخصوص ثبت نام را تکمیل نمایند. در این فرم اطلاعات تحصیلی و فردی داوطلب پرسیده شده و می بایست به درستی و با اطلاعات صحیح تکمیل شود.

 

شایان ذکر است که مرکز سنجش پزشکی مهلتی جهت ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت برای جاماندگان در نظر گرفته و لینک ثبت نام را در بازه های زمانی متفاوت فعال می کند. به همین منظور داوطلبان مشتاق به شرکت در آزمون وزارت بهداشت می توانند در تاریخ های معین شده نسبت به نام نویسی خود اقدام نمایند.

 

به داوطلبانی که به دنبال اطلاع از جزئیات ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت هستند توصیه می شود به مطالعه دفترچه ثبت نام این آزمون پرداخته و پیش از ثبت فرم خود در سایت سنجش حتما قوانین ثبت نام را مطالعه نمایند.

 

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد رشته های علوم پزشکی با هدف تامین نیروی انسانی متعهد و متخصص بر اساس ضوابط و شرایط تعیین شده توسط مرکز سنجش پزشکی انجام می گیرد. کلیه داوطلبان کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ملزم به رعایت این شرایط می باشند. در ادامه برخی از مهم ترین بندهای شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد پزشکی را در اختیار داوطلبان قرار می دهیم.

 

داوطلبان دارای مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری عمومی گروه پزشکی و مدارک بالاتر مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت و دانشجویان ترم آخر که حداکثر تا تاریخ 31 شهریور فارغ التحصیل می شوند، مجاز به ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت می باشند.

 

کلیه داوطلبان می بایست با توجه به مدارک مورد پذیرش هر رشته امتحانی نسبت به انتخاب رشته مورد علاقه خود اقدام نمایند. مدارک مورد پذیرش هر رشته های ارشد پزشکی در جدول شماره 1 دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد علوم پزشکی درج شده است.

 

کلیه پذیرفته شدگان دوره های روزانه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت در صورت ثبت نام یا عدم ثبت نام در دانشگاه می توانند در آزمون کارشناسی ارشد ثبت نام کنند. به عبارت دیگر، محرومیت از ثبت نام ارشد وزارت بهداشت برداشته شده است.

 

فارغ التحصیلان دوره های رایگان مقطع کارشناسی ارشد در صورت قبولی در دوره روزانه و تحصیل مجدد رایگان ملزم به پرداخت شهریه می باشند. البته این داوطلبان در صورت انتخاب رشته هایی که مدرک تحصیلی مورد پذیرش آن ها، کارشناسی ارشد باشد ملزم به پرداخت شهریه نمی باشند.

 

دانشجویان کارشناسی ارشد در صورت انصراف از تحصیل و تسویه با دانشگاه محل تحصیل خود می توانند در کنکور کارشناسی ارشد علوم پزشکی سال جاری شرکت نمایند.

 

دانشجویان کارشناسی ارشد که از تحصیل محروم شده اند، در صورت تسویه با دانشگاه محل تحصیل خود می توانند در رشته ای متفاوت با رشته قبلی خود در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت شرکت نمایند.

 

ادامه تحصیل فارغ التحصیلان مشمول قانون خدمات پزشکان و پیراپزشکان در مقاطع بالاتر ( کاردانی به کارشناسی، کارشناسی به کارشناسی ارشد و کارشناسی ارشد به ph.D) قبل از انجام خدمات موضوع قانون مذکور بلامانع می باشد. ضمنا مشمولین در حین انجام خدمات قانونی مذکور نیز در صورت قبولی در آزمون مقطع بالاتر، می توانند پس از اقدام به توقف طرح، ادامه تحصیل دهند.

 

با توجه به این که تنها به بخشی از شرایط ثبت نام اشاره کردیم، توصیه می کنیم حتما دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت را با دقت مطالعه نمایید. در صورت مبهم بودن هر قسمت، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی سنجش امیرکبیر تماس گرفته و از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی سنجش امیرکبیر بهره مند شوید.

 

سهمیه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت نیز همانند سایر آزمون های سراسری دارای سهمیه هایی برای برخی از داوطلبان این کنکور است. سهمیه های آزمون ارشد وزارت بهداشت عبارتند از سهمیه رزمندگان و ایثارگران، سهمیه آزاد و سهمیه استعداد درخشان (با آزمون ورودی و بدون آزمون ورودی) که در ادامه به بررسی هر یک از آن ها می پردازیم.

 

سهمیه رزمندگان و ایثارگران

25 درصد از ظرفیت هر رشته محل به رزمندگان و ایثارگران زیر اختصاص دارد:

 1 - فرزندان و همسر شاهد، جانبازان، آزادگان، فرزندان و همسر آزادگان، فرزندان و همسر جانبازان 25 درصد و بالاتر به شرط کسب حد نصاب 70 درصد نمره علمی گزینش آزاد


2 - خود فرد رزمنده به شرط کسب حد نصاب 80 درصد نمره علمی گزینش آزاد

 

5 درصد از ظرفیت هر رشته محل به رزمندگان و ایثارگران زیر اختصاص دارد:

 

1 - جانباز کم تر از 25 درصد، فرزند و همسر جانباز کم تر از 25 درصد، به شرط کسب حد نصاب 70 درصد نمره علمی گزینش آزاد


2 - همسر و فرزند رزمنده با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه به شرط کسب حد نصاب 70 درصد نمره علمی گزینش آزاد

 

سهمیه استعداد درخشان:

 داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه استعداد درخشان ارشد وزارت بهداشت می بایست ابتدا دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد پزشکی را دانلود کرده و سپس به مطالعه آیین نامه تسهیلات ادامه تحصیل استعدادهای درخشان وزارت بهداشت بپردازند. در صورتی که فرد واجد شرایط وجود نداشته باشد ظرفیت مازاد استعداد درخشان آن دانشگاه تکمیل نخواهد شد.

 

همچنین، داوطلبان ارشد وزارت بهداشت که علاقمند به تحصیل در رشته های علوم پزشکی هستند می توانند با داشتن یک برنامه ریزی مناسب، خود را برای کنکور ارشد سال بعد آماده نمایند. در مقاله زریر راه های برنامه ریزی برای قبولی در کنکور ارشد وزارت بهداشت توضیح داده شده است. متقاضیان می توانند برای کسب اخبار دقیق با مشاوران سایت سنجش امیرکبیر نیز ارتباط برقرار نمایند.

 

برنامه ریزی کنکور ارشد وزارت بهداشت

 

نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

با توجه به این که ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دارای مراحل مختلفی بوده و ممکن است برخی از داوطلبان در حین ثبت نام به مشکل بر خورند، در ادامه قصد داریم مراحل ثبت نام کنکور ارشد پزشکی سال جاری را توضیح دهیم.

 

برای ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ابتدا به سایت ارشد پزشکی مراجعه کرده و از بین گزینه های موجود بر روی «کارشناسی ارشد» و سپس «ثبت نام» کلیک کنید.

 

در این بخش پس از پرداخت هزینه ثبت نام می توانید کد رهگیری خود را وارد کرده و به پورتال اصلی ثبت اطلاعات وارد شوید.

 

کارشناسان موسسه سنجش امیرکبیر برای پاسخگویی به سوالات شما در خصوص ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت آمادگی لازم را دارند. کافی است با تماس با مرکز سنجش تکمیلی دات آی آر با آنها در ارتباط باشید

نحوه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت

سوالات متداول

1- آیا در کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت شرط تجانس رشته وجود دارد؟

* بله، متقاضیان کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت به منظور ثبت نام در رشته امتحانی مورد علاقه خود باید مدرک کارشناسی متناسب با آن رشته را داشته باشند.


2- در زمان ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت امکان انتخاب چند رشته امتحانی وجود دارد؟

* هر داوطلب مجاز به انتخاب حداقل یک رشته (یا مجموعه) و حداکثر دو رشته (یا مجموعه) از دو گروه متفاوت می باشد.


3- آیا پذیرفته شدگان دوره روزانه کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت سال گذشته مجاز به ثبت نام در آزمون سال جاری می باشند؟

* بله، این داوطلبان چه در دانشگاه محل قبولی ثبت نام کرده باشند چه ثبت نام نکرده باشند می توانند در کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت شرکت نمایند.

 

خلاصه مطالب

در این مقاله تلاش کردیم تا ضمن توضیح تاریخ و نحوه ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت، اطلاع دیگر در این مورد را ارائه دهیمبا توجه به اینکه برای هر کدام از آزمون ها منابع خاصی نیاز است، مشاوران سنجش امیرکبیرمی توانند بهترین منابع درسی را در اختیار شما گذاشته و شما را از جدیدترین تغییرات مربوطه به تاریخ برگزاری و اعلام نتایج آگاه نمایند. برای این کار کافی است که  به سایت سنجش تکمیلی دات آی آر     www.sanjeshetakmili.ir مراجعه کرده و از  ساعت 9صبح الی 18 در تمامی روزهای هفته با  شماره 02144031690 بیست خط تماس بگیرید

 

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

ثبت نام ارشد وزارت بهداشت

زمان کنکور کارشناسی ارشد علوم پزشکی

تاریخ آزمون ارشد وزارت بهداشت

ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت

زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

زمان آزمون ارشد وزارت بهداشت

زمان ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت

 

 

 

اطلاعیه 14 - در خصوص آدرس حوزه امتحانی و تمدید مهلت ثبت استعداد درخشان کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی سال 1400      

 اطلاعیه 13- در خصوص برگزاری و کارت ورود به جلسه آزمون و آدرس حوزه امتحانی کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی سال 1400      

 اطلاعیه 12 - در خصوص ویرایش حوزه آزمونی و زمان بندی مربوط به متقاضیان استفاده از سهمیه استعداد درخشان آزمون کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی سال1400

 اطلاعیه 11 - در خصوص زمان برگزاری و سایر موارد آزمون کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی سال1400     

 اطلاعیه 10 - در خصوص به تعویق افتادن زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی سال1400      

 اطلاعیه 9 - در خصوص تمدید مهلت ثبت نام- ویرایش مجدد سهمیه بومی قانون برقراری عدالت آموزشی آزمون کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی سال1400    

 اطلاعیه 8 - در خصوص تمدید مهلت ثبت نام- ویرایش مجدد- آزمون کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی سال1400      

 اطلاعیه 7 - در خصوص تمدید مهلت ثبت نام- ویرایش مجدد- و سایر مواردآزمون کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی سال1400

 دفترچه راهنمای شرکت در آزمون ورودی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته های گروه پزشکی سال 1400    

 اطلاعیه 6 - در خصوص رشته آموزش هوشبری- پرستاری مراقبت های ویژه کودکان آزمون کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی سال 1400    

 اطلاعیه 5 - در خصوص آزمون کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی سال 1400  

 اطلاعیه 4 - در خصوص عدم پذیرش رشته آموزش هوشبری در آزمون کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی سال 1400     

 اطلاعیه 3 - در خصوص آزمون کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی سال 1400 (سال تحصیلی 1401-1400)     

 اطلاعیه 2 - راهنمای منابع آزمون ورودی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته های گروه پزشکی سال تحصیلی1401-1400      

 اطلاعیه 1 - در خصوص آزمون کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی سال 1400 (سال تحصیلی 1401-1400)     

اخبار و اطلاعیه سال 1399

 اطلاعیه 33 - در خصوص اعلام اسامی پذیرفته شدگان مرحله تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سال 99   

 اطلاعیه 32 - اطلاعیه مرکز سنجش آموزش پزشکی در خصوص تمدید مهلت انتخاب رشته محل مرحله تکمیل رشته های گروه پزشکی سال تحصیلی 1400-99

 اطلاعیه 31 - اطلاعیه مرکز سنجش آموزش پزشکی در خصوص پذیرش مرحله تکمیل ظرفیت و انتخاب رشته محل رشته های گروه پزشکی سال تحصیلی 99-1400   

      

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۱۰/۱۸
منابع آزمون علوم پزشکی منابع آزمون وزارت بهداشت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی